עיצוב גרפי
עיצוב גרפי ותקשורת חזותית
בעידן של היום, אנו מופגזים במסרים מכל פינה. הדבר נוכח בערים גדולות, בהן מסרים חזותיים צצים מכל בית קפה, חלון ראווה או תחנת אוטובוס. הדבר הראשוני שמושך את תשומת הלב של האדם הוא הויזואל, העיצוב, האסתטיות שבה מסתדרים הדברים לכדי תמונה אחת. לא סתם אומרים, שתמונה אחת שווה אלף מילים ובהחלט יש מקום להסכים עם זה.
תקשורת חזותית – איך זה פועל?
תקשורת חזותית הוא תחום שעוסק בהעברת מסרים ויזואלית ואם תרצו קצת מייצר מניפולציה על הצופה. הוא בא בכוונה כדי לשנות לו את המוכר, הנוח; הוא משכנע אותו להסתכל על דברים אחרת, לבחון אופציה לשינוי דעה. כשחושבים על זה ניתן לומר שאם מסכימים "להשתתף בניסוי" כלומר הולכים עליו בראייה ביקורתית, מתוך מודעות לחוויה שבתהליך, מתרחשים דברים מופלאים. דברים פתאום משתנים במחשבה, בתפיסה. איך אמר דוקטור סוס? אם יוצאים למקומות חדשים, מגיעים למקומות מופלאים.
המסר
כמו שזה יכול להיות בית קפה, זה יכול להיות גן ילדים או כרזה לסרט. אפילו שלט ברחוב. השאלה תמיד תהיה מהו המסר שאני בתור המקום רוצה להעביר. האם זה מסר ערכי? האם ידידותי? האם חתרני? יוקרתי? כל מסר שלא תחשבו עליו, ניתן להעביר דרך אמצעים חזותיים. בין אם זה בית הקפה השכונתי, טלפון סלולארי או חטיף. לדוגמא לוגו של בועה כחולה עם כוס צהובה שהמשקה כמו נשפך ממנה, ייתפס כידידותי, קליט , מעורר. מזמין אותך להיכנס.
עיצוב גרפי
עיצוב גרפי מדבר בשפה חזותית דרך דפוס או דרך הרשת. כרטיס ביקור, פלאייר שיווקי או אתר, כולם מקבלים פנים אחרות כשמושקע בהם תהליך חשיבה עיצובי נכון. העיצוב אמור למשוך את הגולש, לגרום לו לנקוט פעולה ויותר מכל לייצר זהות של עיצוב ומותג ולכן הוא חוליה חשובה מאוד בתהליך המכירה.
התקשורת החזותית והעיצוב הגרפי כחלק ממנה, יש בהם הכול ובלי מילים. המוצר, העיצוב, החוויה, המוצר, הכיתוב הכל מתחברים לכדי עולם חזותי שלם. כזה שגורם ויוצר זווית חדשה ומסקרנת על החיים, יוצר אתגר ועניין ורצון לבחון ולהתנסות – מפרספקטיבה אישית כזאת או אחרת.